Protože jsme v dotazníku získali 49 odpovědí (v době po vyhodnocování 50), rozhodli jsme se ukončit možnost vyplňování dotazníku. Mockrát díky všem za vyplnění a součinnosti při vývoji ID.
Zároveň chceme být maximálně transparentní, a proto spolu s částečnými závěry sdílíme jednotlivé výsledky dotazníku (více viz, přiložené sreenshoty):
- Z dotazníku jednoznačně vyplynulo, že v určité formě dojde k wipu, ale rozhodně nebude kompletní – minimálně zůstanou hráčům postavy s jejich skilly. V jaké formě bude wipe, bude ještě předmětem diskuze v GM teamu.
- Dojde k přechodu na novou sphere 56b s původními scripty z ID tak, abychom zachovali maximum původních scriptů, případně je modifikovali do vylepšené verze, která usnadní hraní.
- Přestože 67 % hráčů chce ponechat stávající verzi mapy, tak jen pro pár procent je mapa z hlediska ID důležitá. Tento rozpor nás vede ke sběru dalších informací od vás (viz. níže).
- Z hlediska toho, jaké prvky pro vás dělají ID tím, čím je, se budeme nejdůležitější části maximálně podpořit za jakýchkoli okolností. Tzn.,
- ID bude mít stále své scripty, přestože přejdeme na vyšší verzi sphere.
- ID zůstane u principu ras.
- Nepřejdeme na level systém ani jiný, zůstane omezený skill cap.
- Budeme se snažit podporovat stávající komunitu hráčů (viz. níže).
- Budem podporovat vznik a zachování reálií.
- Samozřejmě ID bude vždy RP shard.
- Bude zprovozněno fórum SX2.
- Z hlediska dalších požadavků a přání se především zamyslíme nad způsobem a možností realizace snažšího a zábavnějšího způsobu makrování. Aby při makrování docházelo k vyššímu propojení se světem.
Protože z odpovědí nemáme 100% jasno ohledně mapy, poprosili bychom vás o vyplnění dalšího dotazníku: https://goo.gl/forms/LXMgyKfYly9u9l0m1, který nám pomůže i při práci s konceptem příběhu, který je a musí být nedílnou součástí ID. Při hlasování, prosím, mějte na paměti výše popsané změny.
Ještě jednou děkujeme všem za vyplnění dotazníků. Jakékoli dotazy k předchozímu nebo tomuto dotazníku vložte do komentářů pod novinku.
Muke says
Jakým stylem chcete řešit ty makra? (Nebo afk makra).
Když si teď založím postavu a udělám si nějaké skilly zůstanou po wipu také? Nebo se to týká jen těch co mají GM Skilly?
Dík za odpověď .
minowara says
Zpusob jak vylepsit makrovani (a zaroven omezit afk a bambilion opakovani) pracujeme. Mame nekolik napadu jak toto realizovat a to od moznosti zvysovat skill pres questy, tak po moznost zvysovat dovednost na zaklade obtiznosti (napriklad pri kovarine nebudes muset vyrobit 100 kohoutku pro 0.1% ale treba jen jednu platovou zbroj, a pod.).
Zalezi co se nam podari na nove sphere nascriptovat.
Muke says
Docela dobrý nápad.Bude to fungovat pro všechny skilly? I Taming ?
A mam začínat už teď skillovat nebo začínajícím hráčům se staty a skilly smažou po wipu ? Já jen a´t vím jestli čekat. Díky
Noamuth says
alebo možnosť dropu nejakého lektvaru z monstier, ktorý vypiješ a vyjde menu so skillami , ktorý skill chceš zvýšiť o 0,1 %
a takto dojde k spolupráce war/mag/archer s craftmi 🙂
Hexer says
Ne dojde jen na odkazani craftu na wary… Lektvar jako takovy proc ne ale jako defaultni system pro leveling je to zvracene 🙂
Miseno says
Bolo by fajn, ak by hráčom po wipe zostal aspoň majetok , ktorý postava odnese. :))
Muke says
To je pěkná kravina s tím majetkem.To pak už nemusíš dávat wipe ani.Každý unese X milionu zlatých,par top setu. Miseno- Wipe je od toho aby se jelo od nuly a všichni ze stejné úrovně. Už tak stačí že budete začínat s GM skillama.
minowara says
Presnou podou wipe budeme ladit. Mame uz nejakou predstavu, ale nechte se prekvapit.
Miseno says
Moja postava má dva týždne. Pekná kravina je to ,že ty neoceníš tisíce hodín strávených zhromažďovaním majetku a chceš ich len tak zmazat. Pekný deň.
Muke says
Ber to tak ze ID skončilo před 7 lety ? cca? Dost lidi psalo ze má všechno a připojilo se jen tak se vyblbnout.ID by mohlo začít klidně od nuly,nebo ti aspoň skilly zůstanou.Je fakt že to mohli udělat hned od začátku co to zapnuly. Ale to nemohli tušit. Myslím že jestli se jim povede skilly za questy. Trochu to powipujou a už to měnit nebudou a jen dodělávat,ladit.zase se ID rozjede.
Narmo says
Hlavně se, prosím, vyhněte flamewaru…
Ani v našich nejdivočejších představách jsme:
– nečekali tolik žádostí o account a
– nehrálo po večeru 10 lidí online pár dnů od spuštění 🙂
Celé je to nad rámec našich očekávání, což je myšleno pozitivně a jsme rádi za tak velkou účast.
Pokud by byl fullwipe, věřím, že by to odradilo spoustu hráčů stejně tak, jako jich spoustu odrazuje svět bez wipu. Je nezbytné najít kompromis.
Předtím ale musí dojít k odlazení spousty scriptů pro novou sphere a dokud nebudou tyto základy funkční, nemá smysl dělat wipe.
30. 3. Máme další sraz, kdy probereme další kroky v návaznosti na oba dotazníky a přání hráčů. Součástí diskuze budou nejen zásadní rozhodnutí ohledně wipu apod., ale i měkkčí faktory – vaše přání a žádosti z dotazníků, ke kterým musíme také zaujmout stanovisko.
Muke says
Narmo, s tím souhlasím.To by nemel být problém.Velice dobrý nápad je ten za QUEST-Skilly . To by vyřešilo spor s afk makrama . (Pokud to nebude přehnané.Např. 100 ochočených srnek 0.1 skill taming. to samé u kovařiny atd.. to by bylo fakt moc hard.. ale to už tu psal minowara)
Jinak jen jsem chtěl vědět jestli mam trochu začít skillovat, nebo radši čekat kdyby se smazaly skilly i hráčům co mají málo nahrané.
Xacru Shuttenbach says
Předložím úvahu na téma plný/částečný wipe.
Částečný wipe (zůstávají skilly a to, co postava má u sebe/v bance) :
V praxi to znamená, že v přechodné době si každý udělá 5 postav, na kterých (za známých podmínek) namakruje požadované skily a pokusí se u každé postavy nasyslit co nejvíce peněz. U „starých“ hráčů ty peníze ani nejsou problém, aspoň budou mít čas na ty další postavy. Nastartuje se ID2 a kdekdo bude mít do začátku přinejmenším vlastního GM minera, nejlépe i plně vyskileného krafta, „main char“ a nějakou tu podpůrnou postavu. I kdyby se rozhodlo, že se převede jen jedna ze současných postav a žádný majetek, jak to bude vypadat? Mám celkem jasnou představu – převedu si krafta, týden nebo dva budu věnovat syslení materiálu, nadělám si do zásoby výbavu a pak s přehledem zapomenu kraftí skily a začnu dělat původně zamýšlený hlavní char, protože vím, že i si mohu dovolit několikrát ztratit výbavu, než mi bude nějaká chybět – to už ale budu mít dávno dost peněz, abych ji mohl od někoho koupit. Minimálně GM mining mi vydrží ještě dlouho, než ho kvůli nedostatku místa ve skillcapu budu muset máznout a každý čistokrevný kraft mi rád za pár drobných udělá zbroj nebo róbu, když mu donesu materiál. GM tým to nutně zohlední, nastaví vysoké nájmy a menší loot, což odradí nové hráče – mám na mysli skutečně nové, které by přitáhla potenciální reklama a kteří nebudou mít do začátku zajištěn support od těch, kdo už hrají.
Plný wipe (všichni začínají s novou postavou):
Všichni začínají za stejných podmínek, nikdo nemá žádný majetek, žádné skily. Pokud se nezmění startovní staty, většina se se stejně nahrne do dolů, aby si postava zvýšila alespoň STR a něco unesla. Krafti budou žádaní, budou mít hned od začátku odbyt i na základní věci jako třeba zbroje, tím spíš, když na nich naskilují snadněji než makrováním kohoutků. Nebudou mít čas na kopání, tudíž bude zájem o výkup surovin, a to i těch, co se dnes nechávají ladem – běžné rudy, kůže, pírka… Warové a archeři se rozeběhnou do světa, aby sehnali materiál a nějakou tu zlatku a pochopitelné také regy. Střelci si vyberou, jestli budou raději střílet a výtěžek z úlovku částečně směňovat za střelivo, nebo jestli budou lakomí a budou ztrácet čas makrováním bowcraftu. Mágové to budou mít těžší, ale zase budou vidět i jinde než na polích, donekonečna makrujících stále stejné kouzlo. Noví hráči nebudou v nevýhodě, ani je nikdo nezvýhodní, protože je nebude (alespoň zpočátku) z čeho supportit.
Která verze myslíte, že je lepší? 🙂
Muke says
Logicky ta druhá.Tak jsem to myslel od počátku.Je nesmysl aby nějaké věci,peníze zůstávaly po wipu hráčům.Když už tak ať jim zůstanou tedy GM skilly. Už tak budou nově začínající v dost velké nevýhodě. A je fakt kdyby byl kompletní tak by se prodávaly i ve velkém železné zbroje,atd.. No uvidíme co s toho GM udělají.
Jednovokej says
Já nevím, ale osobně jsem pouze pro jednu postavu. 98% hráčů si vytvoří crafta, aby si všechno sehnali levněji. Lidi, co baví hrát pouze crafta, nebudou mít chuť hrát, protože si každý všechno udělá sám. Tím, že si každý může vytvořit více postav, se vzdalujeme od nějaké komunikace mezi hráči a závislosti na ostatních. Dle mého názoru, je to škoda.
Maci says
Více postav rozhodně ano.. Můžeš skillit pořád, a ne že za měsíc máš postavu vyskillenou a nemáš co dělat.
Muke says
Ano více postav je totální kravina.Vůbec se nebude točit ekonomika…Koho to proboha napadlo?Dovolených více postav ?
Arius says
Zalezi kolko bude hracu, bavilo by ta nekolko dni hledat nekoho kdo by ti vyrobil zbroj? Podla mna by sa ekonomika netocila v pripade dualu kde by jedna postava tezila a druha makrovala v dome, ale 2 ucty nejsu povolene. Na vyrobe veci moc nevydelas, najziskovejsi je tezeni a to ze zacatku bude trenovat tak 95% hracu aby ziskali co nejlevnejsi vybavy. Vetsina hracu by urcite krafta jak druhu postavu nemela z nedostatku casu na trenovani, maximalne na tezbu surovin ale to sa da do skillcupu aj 1. postave.
Xacru Shuttenbach says
Vždycky bude někdo hrát krafta. Pokud bude funkční forum, problém s jeho hledáním nebude – ideálně pokud forum bude umět external login (propojení s FB).
To, že se drtivá většina hráčů nahrne do dolů, to je pravda, zabijí tím dvě mouchy jednou ranou. Počáteční staty jsou katastrofa, tím se hrát nedá, když postava neunese ani to, co dostala do začátku. Miningem roste STR a zároveň si hráč nakope suroviny. Lepší si nechá, horší dá kraftům na trénink, což jim šetří čas a oni to zohlední v cenách – tak to funguje i teď.
Pokud by se povolil Dual klient čili 2 účty, znamenalo by to jen to, že by lidé provozovali AFK makro na obou. 🙂
Hexer says
K tomu wipu bych rad rekl par vec…
Mame s Verkou docela velky majetek ktery jsme shromazdili hodinama a hodinama v dolech a lesech a nechceme o nej prijit…a ted kdyz jsou tady novacci tak u nas kazdy najde podporu… dostane luk…sipy… regy… penize… ale to je jen obycejny majetek.
Pak jsou tady veci ktere pro nas maji citovou vazbu a u kterych nam ukapla i nejaka ta slzicka viz. dopis od Trackera (RIP), svatebni prsteny (v realu nejsme svoji…) cerny mustang Morvinion ochocovany s Lunou, zostrich a oclock (taky krasny pribeh kdy Mary Jane ochocovala agresivni zviratko), muj stribrny krumpac (prvni vec kterou jsem dostal od GM za nejake testovani), ruzne svazky hracu kteri uz nejsou mezi nama a hracu kteri uz UO nikdy nezapnou, vyrobky od lidi jako je Trolus, Finian atd.
Tohle kdyby mi wipem melo zmizet tak pro me to uz bude definitivni konec. Ta nostalgie je to co me zene zapnout UO na notebooku s UltraHD. Ne to ze si pohonim triko jako v 18 jak jsem virtualne bohaty…
At uz se rozhodnete jakkoli… dejte nam prosim vedet dostatecne dopredu… abychom se podle toho mohli zaridit (zaarchivovat si vzpominky screenshotama atp.)
Dekujem
Xacru Shuttenbach says
Tak nevím, to se loguješ do UO proto, aby ses pokochal pohledem na unikáty někde v bedně?
ID bylo v hrobě nějakých 7 let a nikdo nečekal exhumaci. Hráči se dávno smířili s tím, že co bylo, to bylo, je to pryč a zůstaly jen vzpomínky a screenshoty. Mnozí hráči měli unikáty, ale ne všem se povedlo přihlásit na původní účty – pro ně už vlastně wipe proběhl – přesto hrají dál, znovu od začátku.
Hexere, promiň, ale z tvého příspěvku mám stejný pocit, jako když ženská řekne „kdybys mě opravdu miloval, tak mi to auto koupíš“.
Muke says
Xacru asi nějak tak. Wipe min. věcí je potřeba.Bez toho je to o ničem.Melo by to začít kompletně od 0 a hotovo.Už by se tady ty kraviny nemusely řešit.
aR says
měl jsem připravený krásný, dlouhý komentář. hezky od srdíčka…
..ale srát na to – prostě stručně – teď trošku déle trvá vyřízení page. nejsme tu stále a když ano, tak obvykle testujeme nové věci a přechod obecně.
nelamte si hlavu s wipe/částečný wipe/bez wipu. stejně bude možná jen jedna varianta. hrajte, bavte se hrou, courejte se po světě a ideálně dávejte zpětnou vazbu, co je ok a co není, ať to můžeme do 56 zapracovat
Maci says
Radši zůstanu hrát tam, kde to má smysl, než přejít sem, kde budu hrát týden s 10 lidma online a pak mě to omrzí jako každého vždy a bude tu zas a jen 0.
Narmo says
Chapu pohled hracu, kteri chteji wipe, i tech, kteri jsou proti.
ID se za svoji existenci nekolikrat pokouselo o prechod na vyssi sphere a dalsi radikalnejsi kroky. Vzdy to rozhodnuti bylo jednostrane a nikdy se o nem prilis nediskutovalo s hraci.
O par let pozdeji je ID ve stavu, ze zase bezi a opet to zkousime. A budu ted mluvit ciste za sebe, kdyz reknu, ze si myslim, ze predchozi neuspechy byly ovlivneny nejen chovanim GMs, ale i chovanim hracu.
Ted jsme ve stavu, ze to zase bezi, zase to zkousime (sam tomu stale neverim), ale tentokrat to chceme delat spolecne, brat maximalni ohled na hrace, co znova spustili UO, nebo ji snad poprave nainstalovali. Byl bych rad, kdyby to bylo o vzajemne kooperaci a respektu.
Proto by mi prislo sproste se zeptat na nazor v tak radikalni otazce a pak absolutne nerespektovat jeho vysledek. Z toho duvodu jsem ja osobne (a neberte to jako pohled celeho tymu) pro wipe, ale rozhodne ne full wipe. Za me je preferovana varianta ponechat hracum skilly, staty a veci, na kterych jim zalezi, a ktere pro ne mohou objektivne mit nejakou emocionalni hodnotu.
Kazdopadne bych rad, kdybyste se ted nezamerovali na to, jestli a v jake podobne bude wipe, ale bavte se tim, co je nyni. Pristi ctvrtek mame sraz a myslim, ze vam vsechny zavery a dalsi kroky oznamime v dostatecnem predstihu.
Maci says
Pokud nebude úplný wipe, tak rozhodně nezačnu hrát. Pokud chcete udělat něco se skillováním, tak rozhodně nechat výrobní skilly tak jako dřív, jen skilly jako magera, bojové a podpůrné řešit jinak. Ne že vyrobím zbroj a budu mít gain bs. Každopádně to co jste psali s tím, že bude jen částečný wipe je pěkná blbost! 🙂 Dál bych určitě povolil inject. Když ho můžou všichni, tak se s ním každej naučí a je to rozhodně lepší.
Xacru Shuttenbach says
aR, Narmo….Evidentně je otázka toho, jak proběhne wipe, pro hráče důležitá, a to takříkajíc životně – zásadně ovlivní jejich rozhodnutí, zda budou či nebudou hrát. Výzva „nezabývejte se wipe, bavte se tím co je nyní“ u mě osobně vyvolává mrazení v zádech. Nikdo totiž nemá tušení, o jakém časovém úseku se tady vlastně bavíme, jak dlouho to „nyní“ bude trvat. Současná situace je naprd – a to především pro ty, co založili nové postavy a na které (dle vašich slov) berete maximální ohled. Kdo se po 7 letech logl na hotovou postavu s majetkem, řeší jedině problém se správným nastavením maker, jinak se může bavit dle libosti. Kdo založil novou postavu, tak horečně makruje skily a shání věci, ale přitom nikdo neví, kdy přijde den D a o něco/všechno přijde. To není situace, která by vedla k „užívání si toho, co je“. Příběh = nula, eventy = nula, questy = nula, forum pořád nikde, takže šance, že se dohodne skupina hráčů na dung je takřka nulová, pokud se IRL neznají, k tomu ještě přidejte fakt, že na brutální dung společně s veterány asi sotva půjdou týden staré postavy, i kdyby jim veteráni dotovali ztracený equip.
To je teď. Teď, ale s vědomím, že je to stejně dočasné. Motivace k vývoji postavy je mizivá.
Pak spustíte něco zbrusu nového a v případě, že nebude full wipe, bude to od začátku něco krutě nespravedlivého. Na jednu stranu tam budou vyskilení polobozi s majetkem, který nabrali někde v paralelním vesmíru (jediná „RP“ okecávka, co mě napadá) a na druhou stranu zase nahatí chudáci v dolech. Chápu, že se to přiblíží reálu, kde se někdo narodí v chlívě a někdo na zámku, ale mě osobně tahle představa sere.
Nikde jsem tu neviděl komentáře, ve kterých by někdo napsal třeba „Když bude/nebude nová mapa/sphera/skripty, tak teprve začnu/nezačnu hrát“. Toto „podmíněné“ hraní se týká výhradně toho, JESTLI a JAK proběhne wipe.
Jestliže je tedy otázka wipe pro hráče prioritní, neměla by být prioritní i pro GM tým?
minowara says
Jen v kratkosti zopakuji co psal Narmo. Pristi tyden ve ctvrtek (30.03) mame sraz a oznamime jake budou nasledujici kroky.
Do te doby si s tim nelamte hlavu a uzivejte si toho co je.
Hubes says
No me osobne by celkem stvalo to ze jsem pred 2 tydnama udelal nove acc novou postavu naskilovano neco mam a zase o to prijit ? Tohle se melo resit pred spustenim…jak uz tady padlo. Majetek neresim. Jen to ze cas kterej jsem do toho ted vlozil by prisel zase v nivec. Skilly at zustanou a probehne Wipe jenom majetku. Muj nazor.
Muke says
Hubes. Jojo když to mam být teda spravedlnost, tak ať zůstanou skilly A komplet majetek smazat. Je to rozumné řešení. A jestli tu někdo brečí že mam něco unik. a že to má spojitost něco s citem a bla bla. To je už nemocný člověk ne ? Už je to 7 let tak ať se to rozjede (Skoro) od 0. Ať se udělá quest-skill na každý skill a jeto. A jestli někdo říká že tam budou mít za měsíc všichni gm skilly…budou no a co? Pořád bude na co vydělávat. Předtím to fungovalo cca 7 let ? A málo kdo tam běhal v mythu a už vůbec né v shadowu . Takže s toho bych strach nemel. Jak všichni vědí, tak o věci přijít v ultime není problém. Tak se necháme překvapit co ve čtvrtek s GM vyleze 🙂
aR says
opakovaně tu tři gms řekli, že se zvažují všechny možnosti a pořád se hádáte jak babky na trhu :))
proč tu hru hrajete? pro virtuální penízky? barvičky na zbroji? to, že máte o dvě tři procenta za den vyšší skill?
je to dost smutné počtení tady…
Hubes says
No ja bych rekl ze tady kazdy rekne svuj naroz. A ne ze se nekdo hada 🙂
minowara says
Na vyjadreni se byl prave predmetny dotaznik 🙂
Muke says
Lidi může mě někdo poradit s Uo Assistem ? Už jsi s tím nevím rady. Pořád mě to hází tu chybu s Originem.Please restart. bla bla . /plně stejným stylem jsem to rozjel kamarádovi a jemu to funguje. Mě to pořád hází chybu. Zkoušel jsem už 2 verze hry, reinstalaci,povoleni ve firewallu nic pořád stejný problém. S clientem 3.0.0G se lognu ale na tom nefunguje assist… Má tu někdo ještě nějaké nápady ? Windows 8.1.